Vakantie - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tamara Boomkamp - WaarBenJij.nu Vakantie - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tamara Boomkamp - WaarBenJij.nu

Vakantie

Door: Tamara Boomkamp

Blijf op de hoogte en volg Tamara

21 April 2014 | Suriname, Paramaribo

De nacht van zondag op maandag had het de hele nacht geregend. Ook `s ochtends regende het nog steeds. Wij werden opgehaald door Miertje, waardoor we niet door de regen hoefde te fietsen. Op school aangekomen, bleek dat mijn leerkracht verlof had. In de klas aangekomen viel mij op dat er nog niet zoveel kinderen waren. Ik wilde beginnen met de les, tot dat het schoolhoofd bij de ingang stond. Mijn klas, klas 1b moest gecombineerd worden met klas 2b. De kinderen uit mijn klas werden dus naar de klas van juf Suzanne gestuurd. In totaal waren er 22 kinderen. De oorzaak hiervan was de regenval. Volgens de leerkracht zouden straten en huizen onder water staan, waardoor de kinderen niet naar school komen. De volgende dag waren gelukkig wat meer kinderen aanwezig en ook de leerkracht van de groep was er weer. Ik zeg gelukkig, want het was mijn laatste stagedag, dan is het wel leuk dat (bijna) iedereen er is. De kinderen kregen een traktatie van mij, met daarin een potlood, een slijper, een veger en wat snoepjes.
De eerste vakantiedag zijn we naar de vlindertuin geweest. Het heet de vlindertuin, maar we hebben nog veel meer dieren gezien, zoals schildpadden, slangen en ratten. Ook was er een insectenmuseum, mijn favoriete afdeling (niet)! Gelukkig waren alle insecten dood en zaten achter glas. Donderdag zijn Leslie en ik naar zwembad Parima geweest. Het zwembad was geopend vanaf 13.00 uur en sloot tot onze verbazing om 14.45 uur. Doordat we met een badmeester in gesprek kwamen, mochten we gelukkig iets langer blijven. `s Avonds zouden we naar Havanna Lounge gaan, dit keer samen met de jongens, aangezien zij ook vakantie hebben en vrijdag niet naar stage hoefden. Helaas liep dit anders. Leslie had een zonnesteek opgelopen, waardoor we hadden besloten om allemaal thuis te blijven. Vrijdag zou de begeleidster van Niek en Sjoerd langskomen. Tenminste, dat dachten wij, totdat ze langs ons huis reed en vroeg of we niet meer kwamen. We moesten dus naar haar toe. Ook wisten we niet dat we daar gingen eten. De begeleidster woont in dezelfde straat als wij, 2 minuten lopen en we waren er. Die avond hebben we gezellig met de begeleidster en haar man samen gegeten. Zaterdag was een rustige dag. Ik ben een beetje voor school bezig geweest en lekker op tijd naar bed gegaan. De zondagochtend, eerste paasdag, begon met een heerlijk ontbijtje (met dank aan Leslie). Vervolgens werden we om 9.00 uur opgehaald om naar de kerk te gaan. De grote houten kerk in de stad. Wat een prachtige kerk van binnen, alles, maar dan ook alles was van hout. De dienst duurde erg lang en we moesten veel staan. Weer een ervaring rijker. De bisschop was trouwens blank, dat viel natuurlijk wel op. Na de dienst stonden we bij de kerk te wachten op de taxi. Ondertussen kwamen veel chinezen/japanners op ons af en wilden allemaal op de foto. We wisten niet wat ons over kwam. Als we daar nou eens geld voor gevraagd hadden… `s Avonds zouden we met z`n vieren naar ZsaZsaZsu gaan. Op internet hadden we gelezen dat er een party was, vanwege Pasen. De party zou om 22.00 uur beginnen. De jongens hadden uiteindelijk geen zin meer. Leslie en ik gingen dus alleen. Om 23.45 uur kwamen we daar aan. Volgens een groepje mannen, die bij de ingang stonden, was de club nog niet open. Ook vertelden ze dat er een andere party was, dan wij hadden gelezen. Wij besloten op een afstandje te gaan wachten. Wij zaten een tijdje op de stoeprand te wachten. Man, man, man.. hoeveel auto`s er wel niet gestopt zijn, om een gesprek met ons te beginnen. Na een tijdje heb ik onze ‘basketbalvriendjes’ maar gebeld en gevraagd of ze ook kwamen. Gelukkig kwam er één al snel en gingen we naar Fat Ass. Fat Ass zat dicht, helaas! Toen zijn we doorgereden naar de waterkant. Hier hebben we met z`n alleen wat gedronken en gekletst. Vandaag, tweede paasdag, ook weer een rustige dag. Vanavond gaan we uiteten. Morgen willen Leslie en ik de stad in om te shoppen. Woensdag zullen wij de koffer al weer in moeten pakken, aangezien we `s nachts vertrekken naar Curaçao. Als we van dat weekje Curaçao terugkomen, is het alweer bijna tijd om de koffer in te pakken, om terug te keren naar Nederland.

• 21 April 2014 - 22:25

Ineke:

Ja meisje de laatste loodjes wegen het zwaarst..alvast een fijne week op curaçao gewenst.we spreken elkaar nog.dikke kus.

• 21 April 2014 - 22:29

Merlin:

Haaaaaaa Tamara,

Wat leuk om je verhaal weer te lezen!
    Super naar je zin dus :)

Ik wil jullie in Curaçao alvast veel plezier wensen!
    Geniet ervan hè!!
    Wel met dolfijnen zwemmen hè & quad rijden is daar ook leuk!

Xx

• 21 April 2014 - 22:36

Simmie:

Veel plezier op curacao. Mooi vooruit zicht.

• 22 April 2014 - 11:22

Joyce:

He meis!

Nog even en je bent weer terug!!! :D
    Heel veel plezier op curacao!

Xx

• 28 April 2014 - 16:59

Lisette:

Hallelua, wat maak jij veel mee daar.
    Ik moet je dus nog efkes missen!!!!
    Geniet nog maar efkes deerne!!!!!
    xxxLisette.